onsdag 28 maj 2008

Stockholm: Marin Eldridge Grade



Min mountainbike blev idag 2008-05-28 stulen vid universitetets tunnelbanestation. Ramen är av märket Marin (Eldridge Grade) med Shimano-växlar och bromsar. Lilafärgad både på ramen och styret samt bar-ends (med röd beklädnad på bar-endsen). Svart sadel och sadelstolpe. Framgaffeln var dämpad och av märket Rock-shock, svart med röd text på. Svarta stänkskärmar och svarta clips på pedalerna. 26" hjul.

Jag och en god vän hade köpt den och mekat ihop och restaurerat den till sitt befintliga skick. Mycket mycket affektionsvärde fanns investerat i den. Så jag är bedrövad över att den inte längre finns med mig. Om du ser den, snälla, snälla skicka ett mail till mig. För att citera: (jag kunde inte sagt det bättre själv. Tack till Bruse.) Den som hittar den å återbördar den får hittelön! Jag ger er fullmakt att behandla förövaren hur ni vill, jag bryr mig inte om hur cykeltjuvar mår!

/Janne

2 kommentarer:

Tuxie sa...

Tråkigt. :( Jag blev bestulen på min Apollo Team-cykel i Solna igår. Hoppas du hittar den. Hoppas jag inte får syn på någon med min cykel de närmaste dagarna för då kommer antagligen både jag och (förhoppningsvis) den som har cykeln att råka väldigt väldigt illa ut.

Anonym sa...

Hoppas du återfår din Eldrigde Grade. Blev nästan lite rörd när jag såg ditt inlägg. Har nämligen själv en Eldridge Grade som jag köpte ny nådens år 1993 (tror jag). Har haft den sedan dess och den är ömt sliten men ändå i toppskick (alltid förvarad inomhus). Om någon skulle stjäla den skulle jag bli bedrövad.

Lycka till.