måndag 2 juni 2008

Gävle: Radon QLT

Sedan den 25:e augusti så är den numera tillbaka hos sin rätte ägare. (reds. anm.)

Upptäckte i söndags kväll när jag skulle ut och cykla med några kompisar att vi hade haft inbrott på vinden i vårat hyreshus i centrala Gävle. Blev av med en vit Radon QLT litening world cup edidion 7,0. Jag köpte cykeln i höstas från Bike-disount i Tyskland så den är i mkt fint skick.
Den har blivit stulen mellan den 25/5 och 1/6, jag vet inte exakt när. Misstänker att den är stulen av någon som visste att den fanns där för själva ytterdörren till vindsförådet var inte uppbrutet. Där kommer man bara in om man har nyckel och det har bara de som bor i huset. Sen väl uppe på vinden var det bara vårat föråd som var upplippt och det är bara cykeln som saknas. Cykeln stog dessutom gömd bakom några garderober så man inte såg den. Med andra ord så borde det vara någon som sett att jag burit upp den på vinden.

Jag vore mycket tacksam för tips som gör att jag skulle få tillbaka den, snackade precis med försökringsbolaget och fick reda på att jag bara blir ersatt med 8000kr. Riktigt surt, nu får man skjuta till från semester kassan för att skaffa sig en ny :-(


Länkar upp en bild, dock ganska dåligt. Är tagen med mobilen och den enda jag har.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt en qlt finns på blocket, kom in nyss den 20e

Anonym sa...

en vit finns på blocket gävleborg, ser exakt ut som din. Men köptes för en vecka sedan står det... Men eftersom jag tittar lite efter cykel själv ser der ej ut som årets.. Sökte lite på qlt o fann denna stöld sida...

Stulen cykel sa...

Ägaren är kontaktad. Tack så väldigt mycket för era tips, nu hoppas vi bara på att det är rätt cykel.

Stulen cykel sa...

Ett stort tack till Anonym, albin.tindra och den anonyme som skickade ett tips via blocket.se.

Nu är cykeln tillbaka hos sin rätte ägare, detta tack vare er.

Tack ännu en gång!

Anonym sa...

Det var sammA PÅ ALLA TIPSEN VI VISTE INTE HUR VI SKULLE SKRIVA SÅ VI GJORDE PÅ TRE OLIKA SÄTT. Kul att du fick till baka din cykel.